INDEX DE FONTS

Aquí podreu trobar alfabeticament les fonts suggerides, tant les trobades i descrites com les pendents de recerca.

dissabte, 29 de novembre del 2008

Rodalies de Sant Feliu del Racó

Recorregut: 3,5Km (Itinerari de les tres fonts del Torrent del Torell)
Dificultad: Fàcil
Horari: 1h

A les rodalies de Sant Feliu del Racó i les seves urbanitzacions podrem trobar nombroses surgencies que podrem "caçar" be en recorreguts a peu o be anant a buscar-les unitariament.

Podem cercar tres fonts en un itinerari que començaria en la carretera de Castellar del Vallès a Sant Llorenç Savall, uns metres abans del 11Km. Aquí trobarem a mà dreta una pista barrada a la circulació, inicialment de terra però que a pocs metres la trobarem asfaltada i que entra en el bosc paral.lel al Torrent de Torell en direcció N. De seguida trobarem una bifurcació on haurem de pendre el trencall de la esquerra que va guanyant desnivell amb unes llaçades tancades. Tornarem a trobar una bifurcació que ara haurem de pendre el trencall de la dreta fins a arribar a un revolt molt tancat ja a la vista del Casot del Carner.

En el mateix reboltb trobarem un corriol que entra en el bosc en direcció E on a pocs metres trobarem la Font del Carner. El caminet continua per unes feixes de conreu primer i després ja en direcció N s'endinça en el bosc. Uns 10min. més endevant trobarem les restes de la caixa d'un antic camió a mà esquerra. Aquí de seguida trobarem una bassa i camuflada entre la vegetació trobarem la Font del Quelet.

Tornarem al camió i continuarem pel corriol a munt on trobarem en uns 10min. en un revolt a mà dreta just creuant una torrentera trobarem la Font del Paraire. Continuarem pel corriol fins trobar en pocs metres un camí que baixa en direcció S primer per un llom i que finalment va a petar a una pista atrotinada que seguint-la va a petar a la pista asfaltada inicial o acabarem el nostre recorregut.

A més podrem visitar de forma particular les següents surgències al voltat de la zona urbanitzada de Sant Feliu del Racó:

Situant-nos en la carretera de Castellar a Sant Llorenç Savall, just en front del segon desviament a Sant Feliu del Racó, a peu de carretera al costat mateix de la Casa del Torell, trobarem la Font del Torell, es tracta d'una surgència on han aprofitat per fer una unitat de bombeig d'aigua.

Continuarem ara en direcció a Sant Feliu, just a sota del pont de la carretera que puja a Sant Feliu del Racó, en front del Torell, trobarem molt amagada entre esbarzers la oblidada Font del Frare. Podem trobar un corriolet que baixa de la carretera al riu en un trencall a la dreta i a la font en el trencall de la esquerra.

Continuem per la carretera a Sant Feliu del Racó i a pocs metres trobarem a mà esquerre un desviament que va a una depuradora i uns camps de conreu. Ja a tocar del riu, buscant en la vertical de la depuradora trobarem un accès al riu i d'aquí la possibilitat de poder-lo travessar. A l'altre banda podrem baixar el riu per terreny practicable just per sobre del engorjat d'aquest tram. A uns 50m trobarem a mà esquerre un raig d'aigua que, tot sortint de la paret entre matolls i una raquítica figuera, i cau directament al riu en un bonic salt d'aigua, es tracta de la Font del Figuerot.

Tornem a la carretera i, en direcció a Sant Feliu, quan trobem un parell de bancs a mà esquerre en una petita esplanada i continuent uns metres fins a un revolt amb guardarrails, es aquí on trobarem un corriolet amb unes escales de pedra que baixa al fons del riu. Aquí trobarem la Font de la Riera.

Continuem per la carretera fins situar-nos en el centre urbà. La següent font la haurem de buscar pujant a la urbanització El Racó, seguint la direcció d'un restaurant anomenat El Cim. Trobarem finalment una rotonda on haurem de continuar el trencall que continua pujant en direcció O. a pocs metres trobarem el primer carrer a mà dreta que no te sortida. En el fons trobarem un corriol que baixa per sota d'un xalet i que va a buscar una torrentera on trobarem la Font del Baldris.

Tornant a la població de Sant feliu del Racó, en la carretera que travessa aquesta població en direcció S trobarem un desviament que porta a la masia de Can Juliana. En pocs metres caminat per la pista trobarem la antiga masia i un fort revolt que gira a mà dreta. aquí mateix trobarem un camí que s'endinça en el bosc en una forta pujada paral.lel a la torrentera. Quan aquest camí giri bruscament a la esquerra trobarem un corriol que continua recte en direcció a la torrentera on a pocs metres trobarem la Mina de Can Juliana a mà esquerra.

Font de les Jeies: Haurem d'entrar en la urbanització Aire-Sol D i seguir les indicacions que condueixen a la urbanització El Balcó de Sant Llorenç. Una vegada arriben entendrem per que es diu així. Continuarem el carrer principal fins trobar una plaça circular on trobarem un carrer que baixa a mà esquerra que haurem de pendre on a pocs metres haurem de girar pel primer carrer que gira a mà dreta on trobarem en un revolt d'on surt un pista a la dreta i en la mateixa torrentera la Font de les Jeies.