INDEX DE FONTS

Aquí podreu trobar alfabeticament les fonts suggerides, tant les trobades i descrites com les pendents de recerca.

diumenge, 14 de desembre del 2008

La Pola.

Recorregut: 9,5Km
Dificultad: Mitjana
Horari: 4h
Comentaris: Molt recomenable. Recorregut imprescindible per coneixer alguns dels racons més interessants de la serra de l'Obac.

Iniciarem el nostre recorregut en el parking de l'Alzina del Salari, en el 11Km de la carretera que va de Terrassa al Coll d'Estenelles. Haurem d'iniciar el recorregut pujant pel carrer asfaltat que va agafant rapidament alçada, posteriorment ja en carrer de terra, fins al Coll de Tres Creus on trobarem una bifurcació de camins. Haurem de pendre el camí que ens trobarem frontalment i que baixa per la vessant Oest de la serra, amb unes impressionants vistes de Montserrat.

Passarem pel costat de la Balma de la Porquerissa i poc després trobarem una bifurcició on el caminet de la dreta ens portarà a la Font de la Pola. En el clar que es troba en front de la balma trobarem un corriolet que en pocs metres toparà amb el camí principal que haurem de seguir en direcció N i on als 5min de marxa trobarem un corriol marcat amb fites que baixa a l'esquerra tot vorejant les vandes rocallosses del Quarto de Reixa. Haurem de seguir per aquest camí fins a un collet on deixarem un corriol que baixa a mà dreta i continuarem per dalt del llom on el nostre camí anirà més o menys per la part més alta de la Carena de l'Espluga.

En uns 15min veurem com el camí, en un prat pedregòs i indicat amb fites de pedra, gira soptadament a la dreta i baixa a buscar el Torrent i, després ja de pujada, el Turó de l'Espluga on trobarem la Bauma de l'Espluga. A la esquerra se'ns obre un camí que en pocs metres ens porta a una bassa a la dreta del camí i finalment a una esplanada on a la seva part final trobarem a mà dreta un corriol que baixa abruptament a buscar el Torrent del Figueret. En uns 10min estarem al fons de la torrentera on poc abans trobarem la Font del Bosquet.

Creuem la torrentera i indicat per fites trobarem un caminet que puja fins trobar una pista que haurem de resseguir cap a la dreta o el que es el mateix en direcció E a trobar l'inici de la vall. En uns 10min trobarem un revolt molt tancat d'on surt un discret corriol a mà esquerre i que puja fortament a buscar el cim de la Carena de la Fosca. A mig camí trobarem una bifurcació on haurem de deixar a l'esquerra el camí que puja a un collet de la carena i agafar el trencall de la dreta que va flanquejant sota una banda rocallosa. En un moment del flanqueig, a la alçada d'una proa rocallosa molt marcada, trobarem a la dreta un gran bloc de pedra suspés i a la esquerra una alzina una mica més gran que les altres. Pocs metres abans de aquesta combinació trobarem un corriolet que baixa i que ens conduirà rapidament a la Font de la Viola.

Tornem al caminet i continuem franquejant inicialment i després d'una forta pujada trobarem l'Hospital de la Sang que haurem de creuar i a pocs metres a la esquerra trobarem una gruta de la Cort Fosca on en el seu interior trobarem la Font de la Cort Fosca o del Rossinyol. Aquest es un dels racons més amagats de tota la serra de l'Obac i que va servir d'hospital i amagatall de tropes carlistes en la guerra de successió del s.XIX.

Pujem pel caminet que en pocs metres ens duurà a la part alta de la Carena de la Fosca i on trobarem en uns 15min una pista que haurem de baixar fins trobar en el mateix punt a mà dreta un corriolet que ens duurà directament a la Font del Racó Gran i a mà esquerra un caminet que puja fins a trobar una plaça, a mà esquerra suspesa sobre una banda rocallosa trobarem la Font de les Estelles i a mà dreta la Cova del Racó Gran.

El caminet segueix per darrera de la cova a buscar el Coll de Tanca que trobarem en uns 10min. Aquí trobarem una bifurcació, per una banda el camí que baixa a buscar la Font de la Pola i per l'altre un corriolet que puja a mà esquerra o apocs metres es bifurca i haurem de seguir frontalment per un camí molt confús o més ben dit un bosc transitable que ens duurà al cim de la carena. Tot i que aquest camí no es gens clar trobarem de vegades alguna que altre fita passant per una zona rocosa però que sempre haurem d'encarar frontalment fins trobar al cim de la carena un camí molt marcat.

Continuarem aquest itinerari a mà dreta fins trobar una bifurcació, el trencall de la dreta ens portarà en pocs metres al cim del Turó de la Pola i el de la esquerra de nou al Coll de Tres Creus, on ara de baixada pel carrer tornarem a l'Alzina del Salari, finalitzant el nostre recorregut.

Podem visitar de baixada la Font de l'Olla en un revolt proper de la carretera, a mà dreta. Trobarem un petit parking a mà esquerra.