INDEX DE FONTS

Aquí podreu trobar alfabeticament les fonts suggerides, tant les trobades i descrites com les pendents de recerca.

divendres, 27 de març del 2009

Rodalies de Matadepera

Aquest capítol recull una serie de fonts que podrem trobar de forma dispersa en les rodalies del poble de Matadepera i les seves urbanitzacions.

La Carena del Sabater i el Gurugú.

Recorregut: 8,5Km.
Durada: 2h30min.
Dificultat: No presenta dificultat excepte el Malpàs que no es que tingui dificultat técnica però que pot impressionar per la seva situació d'alçada i estretor. Evitar aquest pas en situacions de pluja.

Iniciem aquest recorregut just en la Font de la Tartana que arribarem gràcies a les indicacions que hi han en la urbanització de Sant Llorenç dels Pins. Al final del Carrer de la Font de la Tartana trobarem la font homónima.

Situats a la font miran la cassa de Can Solà podrem veure que al final de la seva valla trobarem una trassa que baixa abruptament al fons de la torrentera, el descens ès accidentat però ens podrem ajudar dels ferros de la valla per baixar. Una vegada al fons travessarem la torrentera i pujarem recte fins trobar un caminet que continuarem per la dreta un centenar de metres fins trobar en una antiga feixa a la dreta el Pou de Can Solà (41º36.737N-2º1.991E*****). Desfem camí per tornat a la Font de la Tartana.

De aquí la pista segueix uns mitres fins trobar una bifurcació on haurem de pendre el trancall de la dreta que baixa a la torrentera i puja després, deixant un desviament previ a mà dreta, al Collet dels Forns en uns 15min. Aquí hi trobarem, a més d'una petita llacuna, una triple bifurcació on haurem de pendre la pista frontal que ens duurà en 20min a una bifurcació amb indicacions de totes direccions a l'esquerra i El Guirbau a la dreta.

Quan arribem en pocs metres a la masia la voltarem per trobar un camí que baixa en direcció O que va a buscar uns corrals. Just en el revolt de sobre dels corrals trobarem la Font dels Llorers amb una petita bassa.

Tornem a la bifurcació i ara prenem el trencall de "totes direccions" que en uns 5min ens duurà a una ample pista que haurem de resseguir en direcció O. Descartant alguna que altre trencall sempre haurem de resseguir la pista principal fins a arribar a un dipósit d'aigua on trobarem una important bifurcació. Aquí haurem de girar a la dreta, pujant en direcció N fins trobar el Coll de la Grua deixant previament un trencall a mà esquerra.

Uns metres passats del coll, trobarem a mà dreta un corriol que entra en el bosc penjat en la vessant E del Gurugú, amb marques blau/grogues i verd/vermelles (Matagalls-Montserrat) i on trobarem en uns 10min el Gorg del General. Continuem uns 10min més fins trobar en un terreny rocallós la Font de les Mosques. Pocs metres més enyà trobarem una fita a l'esquerra que ens indica un corriolet que tot pujant, amb marques blau/groges, va a petar amb un corriol transversal just a sota de les parets del Fus.

Aquí pendrem el trencall de la esquerra que, primer passant del Malpas, ens duurà al Coll del Malpàs on podrem fer una curta ascensió fins el cim del Gurugú o be iniciar la baixada per un caminet que vaixa tot lliscant per la vessant O d'aquest. En poc temps arribarem de nou al Coll de Grua on trobarem un camí a mà dreta que baixant i amb marques verd/vermelles que petarà en uns 5min en una pista que haurem de pendre per l'esquerra i en pocs metres toparem de nou ara amb una pista gran que seguirem per la dreta i que ens portarà en uns 10min a la bonica masía de Can Torres.
Abans d'iniciar el descens per un altre camí haurem de pendre la pista principal que puja del fons de la vall. En el primer revolt que trobarem podrem observar un camí a mà esquerra que en un centenar de metres condueix a la part baixa d'uns antics camps de conreu, els que es troben just a sota de la casa. Al arribar als camps podrem trobar la Font de Can Torres ( 41º37.206N-2º1.793E*****) entre un gran nisperer i una caseta. Es tracta d'una bassa que ès alimentada per un tub que surt d'una antigua mina d'aigua amb la seva construcció mig ensorrada.

Tornant a la casa i just passada la masía ens trobarem un trencall on pendrem la pista que surt en direcció E fins arribar en uns 15min a una important bifurcació. Just abans del creuament trobarem un corriolet que surt a la nostre dreta i que resseguirem uns 20min fins arribar finalment practicamenent a la Font de la Tartana, inici i final del nostre recorregut.

Font del Corraló: Ens haurem de situar en la intersecció dels carrers del Xiprer i del Avellaner, de l'urbanització Can Solà del Racò (Matadepera). Continuarem uns metres pujant uns metres de aquest últim en direcció S i apocs metres trobarem un camí a mà esquerra que va vorejant una serie de xalets en direcció E fins trobar la Font del Corraló en un revolt tancat.

Font de les Canyes: En la carretera que va de Terrassa a Castellar del Vallés, just en el PK19 podrem trobar a mà esquerra una zona per poder deixar el vehicle i una àrea d'hots que s'extenen per tota una torrestera que ens ve desde el N. Un caminet de ciment entre els horts ens duurà en pocs metres a la Font de les Canyes.

Font de Can Vinyers: Per trobar aquesta font ens haurem d'adreçar a la masia de Can Vinyers, seu del Club de Golf La Mola, a les afores del poble de Matadepera. Al final del carrer Ponpeu Fabra, a la esquerra de la masía trobarem un camí que va pel redera de la masía i per sobre de la torrentera que limita el camp de golf. Trobarem uns cartells indicadors que ens indicaran el camí de la propera Font de Can Vinyers envoltada d'impresionants plataners.