INDEX DE FONTS

Aquí podreu trobar alfabeticament les fonts suggerides, tant les trobades i descrites com les pendents de recerca.

dimecres, 11 de maig del 2011

El Torrent de la Botella

Distància: 5Km
Horari: 2h
Dificultat: Fàcil
Recomanacions: Es preferible fer aquest itinerari entre els mesos d'abril i maig i si pot ser en dies posteriors a pluges per assegurar la presència d'aigua a la torrentera, combinat això al verd dels

No fa gaire temps que s'està promocionant el corredor natural que hi ha entre Terrassa i Sabadell. Es tracta d'una estreta franja verda composta per boscos i camps de conreus que, sota la presència de la Mola, fan un espai tranquil i de força belleça paissatgistica, ideal per passejades i sortides en bicicleta. camps de conreu i el vermell de les roselles. Un itinerari primaveral.

Aquest recorregut s'escapa dels límits territorials dels quals volia establir el contingut d'aquest blog però la veritat es que després de haber-lo fet i l'agradable sorpresa que em va causar crec convenient descriure'l, afegint-hi la descoberta de cinc fonts.

El fet es que la meva paternitat de fa poc més d'un any i mig per una banda han fet minvar les meves sortides de descoberta per motius més que obvis però per altre banda he hagut de fer un esforç per poder combinar el meu interès per la natura i territori amb el m

on infantil. Aquest itinerari ès un homenatge a tots aquells que tenen el privilegi de poder sortir a la natura amb nens petits.

Iniciarem l'itinerari en el Centre d'Informació Can Bonvilar. Sortin de Terrassa per la carretera de Castellar del Vallès trobarem deseguida una desviació a la dreta que ens duurà primer a la Torre de Mossen Homs i desprès, tot seguint la carretereta al CIAB. Aquí prendrem un camí que surt a l'esquerra direcció N i que transcorre paral.lel a

una línes elèctrica que desseguida creuarem. En pocs metres deixarem una desciavió indicada a mà dreta que porta a Can Bonvilar. Passarem pel marge d'un camp de conreu i deixarem un altre camí a la dreta, continuarem el nostre itinerari i en uns 10min anirem a petar a la carretera de Sabadell a Matadepera.

Creuant la via, just en front trobarem un corriol amb una estaca de fusta i que transcorre al marge dret d'un camp de conreu. Una vegada havent-lo deixat enrere, el corriol baixa abruptament al fons del Torrent de les Botelles. A mesura que anem perden alçada la vegetació s'intensifica passat de les pinasses a una intensa vegetació de ribera. Una vegada haguem petat al fons de la torrentera trobarem la Font de Botelles.

Continuem torrent a baix. La vegetació es intensa i exuberant, esbarzers, falgueras, cues de cavall.... a pocs metres trobarem a mà dreta la Font de la Moreria. El camí continua ara compartin-se amb l'aigua que baixa de la torrentera, que en ocasions brolla de la terra o baixa d'alguna de les fortes pendents del torrent. Es tracta d'una passejada fresca i agradable.

Finalment arribem a la confluiencia del Torrent de les Botelles amb el Torrent del Tudoner on trobarem restes d'una antigua enclusa d'aigua i una pista que haurem de remuntar. En un revolt obrivol trobarem la Font del Suro i a pocs metres la Font des Capellans. La vista sobre el torrent dona un caire gairebé selvàtic. Desseguida arrivarem a la part alta on trobarem l'esglèsia de Sant Julia d'Altura amb la seva concorreguda zona de picnic.

Prosseguirem creuant la carretera. Just en front trobarem Ca n'Argelaguet i seguirem el camí que gira a la dreta, passa devant de la masia i transcorre uns metres paral.lel a la carretera i d'aquí s'endinsa en el bosc. Uns metres més endevant la pista gira al sud i en un parell de minuts trobarem una esplanada on trobarem la Font de Ca n'Argelaguet amb la seva bassa.

Continuem seguint el camí que en pocs metres va a petar a una pista que ressegueix el perimetre d'un ample camp de conreu, pendrem aquest camí per la esquerra. En pocs metres deixarem un trencall a l'esquerre, ara el nostre camí ressegueix el camp però en direcció NO. Uns metres endevant deixarem una bifurcació a l'esquerra i ès a la segona bicurcació també a l'esquerra la que pendrem transcorrent primer per bosc i després arran d'un camp de conreu. Finalment aquest camí va a petar a un transversal, que continuarem en direcció N (de front cap a la Mola) , en pocs metres deixarem una bifurcació a mà dreta y en pocs minuts arribarem al CIAB, punt d'inici de aquest recorregut.

DIEGOR ha dit...

Hola Jimmy,
En primer lloc felicitar-te per la teva paternitat i pel teu blog.T' haig de dir que tinc un fill de 5 anys i anem sovint a fer excursions, moltes vegades a la recerca d' una font , surgencia,rierol,...etc, el meu fill troba com màgic que de sobte surti aigua de la terra, i la veritat jo penso que té la seva gràcia.L' altre dia vaig anar al torrent de gotelles , que no el coneixía,i gràcies al teu blog el vam visitar, crec que hi ha un error de tipografia,no?.Em va sorpendre molt que hi hagués tanta humitat,verdor i aigua a aquestes alçades de l' estiu,9 d' agost.Res més, que el teu blog em serveix de molta ajuda i el consulto sovint.Gràcies per tot?