INDEX DE FONTS

Aquí podreu trobar alfabeticament les fonts suggerides, tant les trobades i descrites com les pendents de recerca.

dimarts, 9 de juny del 2015

CAN BOGUNYÀ

Distància: 5Km
Horari: 1h30
Dificultat: Fàcil

Al nord de Terrassa, en una zona on uns extensos camps agrícoles lluiten per la supervivència contra la força i l'influència urbana de la gran ciutat trobarem la masía de Can Bogunyà. Els seus camps exploten de verd a la primavera i ès un indret d'obligada visita de ciclistes i passejants de tardes tranquiles i caps de setmana pel seu fàcil accès i proximitat a la ciutat. D'aquesta passejada a les portes de casa podrem cercar tres fonts.

Prenent la carretera que va de Terrassa a Rellinars, just en l’ultim carrer urbanitzat de la ciutat , el c/Terque , al barri de Can Roca,  trobarem un ample camí que puja en direcció N, uns 400m amunt gira a l'esquerra i discorra paral.lel al nou eix de la B-40 per creuarla posteriorment per un pont.    . La zona està permanentment per les obres de la nova Ronda Nort, l’estació del Metro del Vallès o de l’expansió de la ciutat cap al nort…. . Passat el pont trobarem un desviament a la dreta que porta, passant previament per una fàbrica de bigues, a la masía de Can Bogunyà.

Una vegada la pista fa un doble revolt per accedir a la masía trobarem un camí barrat per cadena que baixa suaument als camps de conreu que tindrem a la dreta, en pocs metres trobarem la Font de Can Bogunyà a l’esquerra. Es tracta d’una font d’explotació privada per tant tancada.

Continuarem resseguint el camp de conreu per la vessant de l’esquerra. Al finalitzar aquest camp veurem un passadis que ens duurà a un altre camp amb forma de vuit i que haurem de reseguir per la seva vessant dreta. En el punt on el camp ès més estret trobarem un corriol a mà dreta que baixa de forma molt abrupta al fons de la torrentera, en aquest punt a mà dreta trobarem la Font de Sant Jordi just a sobre del que semblen les restes del mur d’una antigua bassa.

Tornarem al camp de conreu que seguirme resseguint fins al final on trobarem un camí amb una indicació. El pendrem per la esquerra remuntant a un llom i seguint les indicacions per arribar al camí de Can Bogunyà. Remuntarem aquest camí fins arribar en pocs metres a una bifurcació que pendrem per l’esquerra. El camí transcurre en direcció O, creuant dues torrenteres i passant arran d’un camp de conreus. Veurem que en camí gira a la esquerra, es just en aquests punt on trobarem sota una inmensa figuera la Font de la Miseria. (veure també post Font de la Figuera)

Desfem el camí fins tornar de nou el Camí de Can Bogunyà que arà l’agafarem de baixada per tornar així al punt de partida.