INDEX DE FONTS

Aquí podreu trobar alfabeticament les fonts suggerides, tant les trobades i descrites com les pendents de recerca.

dimecres, 8 de juny del 2016

ELS CAUS DE MURA

Distància: 3Km
Horari: 1h
Dificultat: Fàcil

Aquest itinerari no ès més que una passajada resseguint la Riera de Mura. La serenor que aporta passejar a l'aire lliure, la permanent presencia de la riera amb les seves característiques bassetes, les fonts trobades i la raconada ombrívola i fresca del Gorg Padre ens farà disfrutar especialement en els días primaverals.

Començarem en la ermita de Sant Antoni, en la part més baixa del poble de Mura i a tocar de la riera. aquí una pista sense desnivell transcorre parel.lelament a la Riera de Mura en direcció SE. L'itinerari està indicat. Desseguida trobarem a mà esquerra un corriolet que puja a trobar en pocs metres la Font del Xesquet.

Continuem la pista amunt fins trobar una bifurcació que pendrem per l'esquerra arribant en poc temps a la Font del Rector.

Desde la font trobarem uns graonets que continuen amunt i que porten a un caminoi que ens duurà a la Font de l'Escolà. Desde la mateixa font veurem un corriolet ombrívol que segueix paral.lel a la riera i per on arribarem en pocs metres al Gorg Padre. Remontat per la vessant pedregosa de la dreta arribarem a un nivell superior on trobarem una nova bassa on a la dreta podrem veure en un racò un rajolinet d'aigua corresponent a la Font del Bleda.

Tornem a la Font de l'Escolà on podrem veure un camí que puja amb un zig-zag per arribar a uns hortets just per sobre de la font i per on seguirem un caminet en direcció SE per on ens endinsarem al bosc i que ens duurà a la Bauma dels Caus de Mura. El camí continua fins creuar la riera on podrem trobar els Caus de Mura.

Travessem la riera per trobar a l'altre vessant una pista que ens retornarà al punt de partida.