INDEX DE FONTS

Aquí podreu trobar alfabeticament les fonts suggerides, tant les trobades i descrites com les pendents de recerca.

dimarts, 28 d’octubre del 2008

Pujol de la Mata

Recorregut: 7Km
Dificultad: Mitjana
Horari: 3h
Comentaris: Interessant recorregut per laVall de la Fontfreda.

El Pujol de la Mata es una perfecta atalaya per poder contemplar les vall occidentals de Mura i la vessant oest del Montau. Aquest itinerari descriu la volta a aquest Puig cercant les fonts que hi han a les rodalies.

Iniciem el recorregut en el poble de Mura, justament enn la Ermita de Sant Antoni. En aquest punt una pista s'endinça paral.lela a la riera. A pocs metres trobarem a mà esquerra la Font del Xesquest. Continuarem la pista fins una múltiple bifurcació, a l'esquerra un camí senyalitzat ens apropará en pocs minuts a la Font del Rector.

Tornant a la bifurcació haurem de pendre la pista de la dreta que quan no portem ni 20m de recorregut trobarem una fita a mà esquerra que marca un cami que puja per unes grades argiloses i a la alçada d'una torre electrica haurem de prendre un corriol a ma dreta que va pujant paral.lelamnt al torrent de la Font Freda. Durant mitja hora estarem pujant primer suament i despres de forma més mantinguda fins arribar a un coll, just als peus del Pujol de la Mata.

Aquí trobarem una triple bifurcació; a la esquerra podrem anar en uns 5min a la Sesta Ferestega que es un bonic bosc d'alzina, a la dreta el camí de pujada al cim del Pujol que asolirem en el últim tram gràcies a unes peces metàl.liques clavades a la roca (veure també una finestra natural), i el camí que surt fontral es el que haurem de pendre per continuar l'itinenari.

Agafem aquest corriol que inicia amb una forta baixada. Quan travessem la segona torrentera veurem que a uns cinc metres d'haver-la travessat trobem una bifurcació, prendrem llavors el camí que gira a la dreta. Veurem que de seguida travessa de nou la mateixa torrentera i puja suaument pel cantó dret de aquesta. A pocs metres trobarem en el fons la Font dels Tolls, una altre surgencia temporal on es posible es podran veure restes de les activitats de neteja dels senglars.

Continuarem pel camí que va guanyant alçada i que va pasant per sota de la vessant oest del Puig de la Mata. Quan la vegetació es fa més tancada, a pocs metres s'intueix un corriol a mà esquerra que baixa en picat al fons de la torrentera. Al final podrem trobar la Font de la Figuerota, es tracta d'una antiga font amagada en la vegetació amb una taula i cadires, un indret del tot oblidat.

Havent visitada la font remontarem el corriol fins trobar el camí principal que haurem de seguir-lo en direcció nord durant uns 40min fins trobar finalment una pista en el fons de la vall que haurem de seguir-la en la mateixa direcció. Veurem que en un punt la pista travessa la torrentera, serà a quí on trobarem una serie de basses naturals anomenades Les Llosades.

Continuarem després per la pista fins trobar la intersecció de la Font del Rector i la pista inicial fins al punt de partida de la Ermita de Sant Antoni.