INDEX DE FONTS

Aquí podreu trobar alfabeticament les fonts suggerides, tant les trobades i descrites com les pendents de recerca.

dijous, 20 d’abril del 2017

SANT LLEÏR I EL CASTELL DE MURA

Distància: 2Km
Horari: 30min
Dificultad: Fàcil

Baixant per la carretera desde el Coll d'Estenalles capa Mura, deixant el Montcau enrere, trobarem a la dreta el desviament cap a la masia de la Vall i a l'esquerra el desviament a Sant Lleïr que haurem de pendre.

Tot pujant i abans de començar a flanquixar el turó trobarem un camí que puja en direcció a la part més alta a trobar un parell de torres electriques. Una vegada les asolim ens haurem d'enfilar a la par més alta del turò on trobarem les escases runes del Castell de Mura del SX (info). Les vistes aquí son espectacular si no for per la presència acaparadora de les torres eléctriques.

Tornem a la pista de Sant Lleïr que tot ressenguint-la, ara en un flanqueig per la part alta de camps de conreus, ens duurà en poc temps a la masía de Sant Lleïr. Just abans de la bassa veurem que ara s'obren unes feixes a mà dreta que haurem de resseguir per la part alta. Jo vaig anar seguint una llarga tubería fins a desapareixer gairebe al final de les feixes. Aquí tot mirant cap a baix i situant-me entre les dues grans torres de tensió que hi ha dalt del turò baixarem un parell de feixes i podrem trobar la Font de Sant Lleïr (41º41.880N-1º59.603E), just a sobre podrem veure la antiga surgència.

David Hernández ha dit...
L'autor ha eliminat aquest comentari.