INDEX DE FONTS

Aquí podreu trobar alfabeticament les fonts suggerides, tant les trobades i descrites com les pendents de recerca.

dijous, 27 d’abril del 2017

LES ESCOMES

Molt a prop de la casa de Les Escomes, a Mura, podrem trobar un parell de fonts molt desconegudes.

Per visitar-les ens haurem de situar en el Collet del Ros que ès just el punt on trobarem el desviament que baixa a la Font de l'Era i l'ermita de Sant Antoni desde la carretera que hi baixa a Mura. Just en front d'aquest desviment veurem una pista que puja en direcció O, una que baixa cap al N a buscar la propera casa rural del Salt i ,paral.lel a la carretera, un camí carreter que va flanqueixant aquesta una metres més a baix. Prenent aquest camí i pasant en pocs metres per una curiosa barraca arribarem a una zona ample on trobarem una antiga barraca de pedra a la par alta d'unes antigues feixes. Baixant doncs per la part central trobarem a mà dreta una torrentera i a l'esquerra en pocs metres la Cisterna del Batista (41º42.352N-1º59.271E).















Tornant al Collet Ros, ara haurem de baixar per la pista que va al Salt. Veurem que a mà esquerra hi ha una esplanada on podrem trobar entre dues barraques de pedra un solitari roure. Ens haurem de situar en aquesta esplanada i observar que a tocar de la casa hi ha un altre roure més gran i on el terreny agafa més pendent. aquí trobarem la Cisterna del Ros (41º42.391N-1º59.140E).

He de fer notar en el Collet del Ros, molt a prop de la caseta d'electricitat vaig trobar el que em va semblar una antiga basseta d'aigua.

1 comentari:

David Hernández ha dit...

Hola,

Aquestes cisternes les has trobat gràcies a la Guia Interactiva de Sant Llorenç del Munt i l'Obac del Ramon Suades, o gràcies al meu blog dels Amagatalls:

http://amagatallsdesantllorenc.blogspot.com/

En les dues opcions possibles, la font original de la troballa és meva: David Hernández.

Tens un mal costum: no indicar les fonts d'informació gràcies a les quals trobes les fonts d'aigua, ja sigui bibliografia o webgrafia.

Jo a totes les meves publicacions indico les fonts consultades. El fet que tu no ho facis indica el poc nivell del teu blog o la manca de respecte vers les troballes dels demés.

No m'agrada!!!