INDEX DE FONTS

Aquí podreu trobar alfabeticament les fonts suggerides, tant les trobades i descrites com les pendents de recerca.

dilluns, 3 de setembre del 2018

LA GUILLOTERA I EL PUIG DE LA BAUMA

Recorregut: 4.5Km
Horari: 2h
Dificultat: Fàcil.
Observacions: Que he de dir del Puig de la Bauma? Fantàstic!!!! 'encanta passejar per aquí, sobretot
a la primavera.

Iniciem el nostre recorregut en el parking del Molí Vell, en la pista asfaltada que va de Mura a Rocafort, passat  l'àrea de picnik de la Riera de les Nespres. Desde aquí una pista baixa al fons de la riera a buscar El Molí i Cal Miqueló. Abans d'arribar a aquest trobarem un corriolet indicat que va a buscar el Torrent del Puig que haurem de remuntar.

Als pocs metres trobarem a la dreta una desviació indicada que puja a la Vila i que haurem de deixar per després. Remuntarem el torrent per terreny transitable i anan passat d'una vessant a l'altre en funció de la baixada d'aigua. Observarem que a mà esquerra deixarem enrere els camps de conreu de Cal Miqueló i que a mà dreta s'obrirà la bauma de la Guillotera, Just passada aquesta, a la dreta i sota una gran figuera trobarem la Font de la Guillotera (41º41.840N-1º57.965***).

Reculem fins el desviament que puja cap a la Vila. Es tracta d'un caminet que guanya desnivell fins a trobar la casa de la Vila i d'aquí a petar a una pista. Observarem un corriol indicat que puja al inconfusible Puig de la Bauma passat a ran d'un corral. Una vegada ens situem a la porta del complex edificat veurem una estaca indicant la Teuleria del Puig i que va pujant arran de mur fins a trobar una esplanada amb un accès superior a la masia. Aquí observarem un corriolet que va  abuscar una obaga al final d'una antiga feixa de conreu podrem trobar a peu de roca una bassa i la Font del Puig de la Bauma (41º41.580N-1º57.738E***).

La visita a Puig de la bauma ès obligada i la vista de la seva vall, en especial en primavera, ès molt gratificant. Observarem una pista a sota que travessa la riera, l'haurem de pendre baixant pel corriolet que haviem fet de pujada, el del corralet, fins trobar-la, travessar el Torrent del Codolossos i remuntan per la vessant N de la Carena de Reixac. Observarem que la pista pasa per una zona més ombrívola i boscosa. es aquí, en un lleuger revolt on trobarem a la dreta la Font de la Vaga de la Vila (41º41.590N-1º58.130E***). La veritat és que aquesta vegada me la vaig trobar bastan tapada de vegetació i aixula, de fet me la vaig passar de llarg tot recordant la primera vegada que la vaig veure totalment visible pràcticament a peu de pista i rajant aigua....Que no la perdem de vista!!!!

Continuem la pista que ara puja a buscar una torre d'alta tensió a tocar d'una bifurcació. Ens haurem de situar sota la torre eléctrica i observant el camp que baixa just a sota del filat eléctric. El terreny ès transitable, rocallòs i un centenar de metres avall veurem un salt en el terreny, amb més vegetació. És en aquest salt, just a sota dels fils eléctrics on trobarem la Font del Marc (41º41.762N-1º58.228***).

Tornem a la torre elèctrica i ara pendrem aquest pista que baixa i que en pocs metres gira abruptament a la dreta. En aquest punt del revolt trobarem un corriolet que baixa en direcció N per un terreny boscòs fins arribar a una intersecció on es troba la Creu de la Vila, passant previament pel costat d'una cabana de pedra. Desde la Creu continuarem baixan i a pocs metres trobarem una bifurcació que haurem de pendre per l'esquerra, on el caminet baixa per un terreny clar amb un avista frontal del poble de Mura ja a tocar. El cami, quan s'ajunta amb una torrentera arriba a una esplanadeta ombrivola on trobarem la Font de la Coma (41º41.964N-1º58.398E***).

Continuem baixant fins ala Riera de les Nespres on un caminet va transitant a peu de riera en direcció O passant pel la Font de la Mascarosa, El Molí del Melsa i la Font del Molí i d'aquí al punt de partida.